Art Nouveau en Jugendstil in Nederland en Europa

Een cursus van 5 avonden in Huis te Poort en een excursie

Hoewel dit geen cursus van de HVS is, willen wij u er toch op attent maken

Marcel Teunissen, architectuurhistoricus, docent en publicist, geeft dit najaar een avondcursus ‘Art Nouveau en Jugendstil in Nederland en Europa’. In Huis te Poort in het hartje van Schiedam. Vijf avonden over architectuur plus een excursie naar gebouwen!

Programma cursus: De eerste drie bijeenkomsten zijn gewijd aan de opkomst en bloei van Art Nouveau en Jugendstil in Nederland. In de vierde sessie aandacht voor onder andere Victor Horta in Brussel, Hector Guimard in Parijs en Antoni Gaudi in Barcelona. De vijfde bijeenkomst is gewijd aan de Art Nouveau en Jugendstil in een aantal Oost-Europese steden zoals Riga, Helsinki en Tallin, die ten onrechte weinig bekend zijn. De cursus wordt afgesloten met een excursie langs gebouwen in Den Haag.

Locatie: De cursuslocatie is Huis te Poort aan de Dam 30 in Schiedam.

Data en tijd: Vijf cursusbijeenkomsten vinden plaats op woensdagavond 28 september, 12 oktober, 9 en 23 november en op 7 december. Als zesde afsluitende onderdeel volgt een kunstles op locatie in de vorm van een wandeling door het centrum van Den Haag op zondag 11 december.
De cursus wordt gehouden van 19.45 tot 21.30 uur, met halverwege een korte pauze.

Aanmelden: De kosten voor deelname bedragen 150 euro voor de hele cursus.
U kunt zich aanmelden bij m.m.teunissen@kpnmail.nl waarna u een bevestiging van deelname ontvangt. De kosten voor deelname kunt u na de bevestiging van Marcel aan hem overmaken.
NB. Wij adviseren niet te lang te wachten want er is per bijeenkomst een limiet van twintig deelnemers!