OM NIET TE VERGETEN

Het e-book in het kader van 75 jaar bevrijding

De nieuwjaarsreceptie van de Gemeente Schiedam stond dit jaar in het teken van 75 jaar vrijheid. De Historische Vereniging Schiedam gaf bij die gelegenheid acte de présence met een kleine fotoexpositie en diapresentatie met beelden van Schiedam in de Tweede Wereldoorlog. Opmaat naar de vieringen in mei 2020. Veel plannen zijn en worden in de stad gemaakt. Maar het coronavirus stuurt de boel in de war. Veel zaken moeten worden uitgesteld. Maar toch is er nog wel wat mogelijk.

Het jaar 2020 stond in het teken van 75 jaar vrijheid. Veel plannen zijn in de stad gemaakt. Maar het coronavirus stuurde de boel in de war. Veel zaken moesten worden uitgesteld. Maar toch is er nog wel wat mogelijk.
In de voorbije jaren is in het verenigingstijdschrift Scyedam een groot aantal artikelen gepubliceerd over de Tweede Wereldoorlog. Enkele leden van onze vereniging hebben deze artikelen verzameld en samengebracht in een e-book met als titel ‘OM NIET TE VERGETEN’.
De Historische Vereniging Schiedam stelt deze digitale uitgave niet alleen gratis ter beschikking aan haar leden, maar ook aan alle (oud-)Schiedammers en verdere belangstellenden.
Met de link e-book is het e-book te lezen en/of te downloaden.
Het e-book OM NIET TE VERGETEN is uitgebracht in PDF-formaat. Het bestand is het beste te lezen op de PC of laptop met een PDF-reader zoals Foxit PDF-reader of Adobe Acrobat Reader. Het is ook mogelijk om het e-book te lezen met een e-reader
Ook is het in een beperkte oplage bij ons te koop