Het doel van de vereniging is het bevorderen van de belangstelling voor de geschiedenis van de stad en het waken over de in Schiedam aanwezige historische monumenten.

Werkgroep bezoekerscentrum

Het bezoekerscentrum is tweemaal per week (op vrijdag- en zaterdagmiddag) geopend voor bezoekers die de tentoonstelling willen bekijken, die een vraag over Schiedam of over de vereniging hebben, die een van de aangeboden boeken willen kopen of die iets komen langsbrengen wat mogelijk interessant is voor ons archief.

Tijdens de openingsuren zijn gewoonlijk twee  leden van de vereniging als gastvrouw/-heer aanwezig om de bezoekers te woord te staan en hen indien mogelijk verder te helpen. De roostermaker streeft ernaar iedere gastvrouw/-heer niet vaker dan een keer per maand in te zetten, waarbij hen tevoren gevraagd wordt op welke data zij verhinderd zijn.

Mocht u tijd en zin hebben, dan wordt u van harte uitgenodigd u voor deze taak aan te melden via het onderstaande e-mailadres. U kunt natuurlijk ook op een vrijdag- of zaterdagmiddag binnenlopen om te kijken wat de taak inhoudt.